lördag 3 juni 2017

Tre avslappningsmeditationer - att bli helad från psykisk misshandel

Hej fina kvinnor!

Behöver ni konkret direkt hjälp NU att slappna av? Här är hjälpen! Jag vill dela med mig av Lisa A. Romanos helande meditationer som jag då och då lyssnar på när jag har svårt att sova eller vaknar på nätterna. Att lyssna på någon som fattar detta med narcissism/medberoende/misshandel - och hjälper mig -  är så viktigt!

Jag har en annorlunda tro på Gud än vad Lisa har men det gör inget. När hon ibland beskriver sin inre kraft översätter jag till mina referensramar. T.ex. när hon pratar om att vi har Gud inom oss översätter jag det till den Helige Ande som vi har tagit emot och lever inom oss. Och när hon pratar om vårt högre jag hör jag att hon pratar om mitt inre/min själ. Lisa ger så mycket av sig själv. Alla dessa youtube-klipp som hon helt gratis har publicerat, fantastiskt! Hon har hjälpt så många, kan man läsa i kommentarerna. Hon har hjälpt mig!

I denna Meditation leds vi av Lisa i naturen - bl.a. att gå på en strand - och där man får kontakt med ens egentliga jag - när alla murar är rivna. Det jaget vi egentligen är. Inte den personen som vi felaktigt programmerades att vara.
Meditation - se sig själv

I denna Meditation tar Lisa upp de känslomässiga svårigheterna i barndomen. Det är så viktigt att våga se det svåra. Först då kan man ha en chans att bli kvitt det. Lisa gör ingen skillnad på att ha växt upp i ett hem där föräldrarna har varit alkoholister (adult child of alcoholics) eller om föräldrarna inte har sett barnen av andra anledningar (abuse by omission). Det är ju det känslomässiga beteendet vi behöver hela.
Meditation - att hela minnen från barndomen

I denna Meditation hjälper Lisa oss att rikta blicken mot oss själva. Vi som har levt som medberoende har sprungit fram och tillbaka och kämpat med att behaga andra människor, men struntat i oss själva. Ja, det är ok att lägga tid på sig själv. Det är t.o.m. nödvändigt! Först när vi lär oss att ha medkänsla med oss själva vet vi vad det är - och vi kan gå ut i världen och hjälpa andra.
Meditation - ta hand om sitt inre hjärta

Varma styrkekramar ni fina!
Rosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar